Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D53a84v11i73d 43H24o76r52á46k

24. 6. 2019 22:36

Na Lago di Garda, kudy jsme se vraceli z krásné pozdní dovolené kterou jsme trávili nedaleko francouzských hranic mám nezapomenutelný zážitek, když jsme navštívili s manželkou koncem září k večeru jednu z tehdy již turisty opuštěných restaurací.

A neznaje italštinu objednal jsem si ukázáním prstem v jídelním lístku jakousi pizzu, kterou mi pan vrchní po chvíli přinesl. Ale jsem zvyklý na takové, které mají barevně zajímavý povrch a tato byla jednotvárně světlá a tak jsem požádal pana obsluhujícího o kečup.

A v tu chvíli jsem uviděl, že jsem "šlápl vedle", neboť značně povytáhl obočí a zeptal se zda si skutečně přeji kečup? Nicméně mi donesl malé balení, které ale s viditelným opovržením mi hodil na stůl a poté mě zdáli pozoroval, občas popošel kolem stolu a tvářil se znechuceně, kroutil hlavou a občas přitom pronesl "Ketschup zum Pizza?", a nejsem si jist zda si dokonce při pohledu k našemu stolu občas neuplivl.

Nicméně chuť kterou jsem kečupem vylepšil mi to nezkazilo a pochutnal jsem si a tak jsem chtěl učinit nápravu při placení, a protože to bylo v době kdy končila jako měna v Italii lira, tak jsem pod ubrousek na tácek vložil poměrně vyšší sumu, než činila cena večeře a naznačil, že jsem spokojen a toto je mé poděkování obsluze.

Nicméně pan vrchní byl ve svém názoru na takového barbara, jakým jsem v jeho očích byl skutečně neoblomný a zbytek nad cenu uvedenou na účtence mi vrátil nekompromisně do poslední liry, které dodnes, již nepoužitelné mám jako jistou památku na celou tuto záležitost.

Nevím, zda se tam ještě někdy dostanu, nicméně pokud bych našel tu restauraci a byl by tam tento pán, tak věřím, že by si na mně při vstupu do lokálu určitě vzpomenul.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS